Infinite Reana~


Holla!


Annyeonghaseyo! Assalamualaikum! Welcome to Wawan's Bloggie! Don't forget to follow me! Macam-macam korang takkan terlepas!

XOXO, BlureenaReana.



Home Who What Follow Where

COMMENT PLEASE :)



Credits

Template By : Safira Nuril Izzah
Basecode: Nurul Atiqah
Helping: Arrien Inspirit
Owner: Infinite Reana (BlureenaReana)

Tepuk Dada, Tanya Iman.
Jumaat, 14 November 2014 • 9:43 PTG • 0 comments

Kenapa?

Kenapa?

Kenapa zaman sekarang, mulut manusia memang laser?

Kenapa sampai hendak memburukkan nama manusia yang tidak berdosa?

Sedang manusia itu tersenyum lebar dan mengukir senyuman, kamu menyimpan dendam kesumat terhadapnya. And then, kamu kutuknya di mesej sepuas hati. Kamu tahu? Itu tindakan bodoh segelintir manusia. 

Kata orang bodohlah, babilah, setanlah...Sedangkan, kamu tidak sedar. 

Sebenarnya, manusia yang tidak berdosa itu adalah penawar maaf kamu nanti. Kamu akan terhegeh-hegeh meminta maaf kepadanya. Kamu akan melutut-lutut meminta maaf kepadanya. Kamu akan meronta-ronta, merayu-rayu. Kamu tahu tidak, kamu melakukan dosa yang amat berat dan mampu mengguris hatinya? 

Satu lagi, jika gunakan akaun Watak Novel untuk mencaci maki. 

Kutuk orang sesuka hati. Mengapa gunakan akaun WN? Ini spesis manusia yang pengecut! Tidak mahu serlahkan identiti sebenar. Kutuk orang sesuka hati, tidak tahu hati orang itu akan terguris. Kamu akan ditimpa dosa, bukannya dia!

Tepuk dada, tanya iman.

Mengapa? Kamu tanya, betapa banyak ilmu yang kamu ada untuk mengutuk manusia yang lebih banyak ilmu berbanding kamu. Jika kamu mengutuk manusia yang bergelar mahasiswa atau mahasiswi, tidak rasa malukah? Jika kamu mengutuk mereka, sedangkan diri sendiri tidak punya ilmu dan tidak bergelar mahasiswa atau mahasiswi, tidak malu? 

Sudahlah, jom tanggal topeng putih! Tarik nafas, laungkan jeritan, 'SAYA INSAF!'. Beristighfar, tutup buku lama, buka buku baru. Tanamkan rasa sopan, peramah dan baik. Jangan tanamkan tindakan lama kamu, jika begitu, sama sahajalah dengan sifat lama kamu. Tidak akan ada sebarang kemajuanlah sebegini!

Memohon Kalian Membuka Buku Baru Jika Melakukan Kesilapan,
Wan Nur Arliana, Selaku Pemilik Blog ♥ Arliana Shahrolians ♥ yang menitikberatkan persahabatan. :)

KEEP CALM
AND
KEEP YOUR
SMILE!



+ +